Wiceminister edukacji odwiedziła naszą szkołę
17.03.2022
Wiceminister Marzena Machałek, Krzysztof Marek Nowacki, warmińsko - mazurski kurator oświaty oraz Joanna Wilewska, dyrektor Departamentu Wychowania i Edukacji Włączającej MEiN odwiedzili przedszkole specjalne, zespół rewalidacyjny, szkołę podstawową, salę rehabilitacyjną oraz liceum w ZPE. Mieli okazję zobaczyć z bliska zajęcia w poszczególnych placówkach oraz poznać dzieci i młodzież z ZPE.
Wcześniej byli gośćmi konferencji naukowej, która symbolicznie zainaugurowała SCWEW w ZPE. Wystąpienia wygłosili:
Marzena Machałek – Sekretarz Stanu, Pełnomocnik Rządu do spraw wspierania wychowawczej funkcji szkoły i placówki, edukacji włączającej oraz kształcenia zawodowego, Wiceminister Edukacji i Nauki.
Krzysztof Marek Nowacki – Warmińsko-Mazurski Kurator Oświaty
Tomasz Madej – p.o. Dyrektor Ośrodka Rozwoju Edukacji
mgr Agnieszka Jabłońska, dr Sylwia Przybylińska – SCWEW Olsztyn .Tytuł wystąpienia: SCWEW w Olsztynie – w soczewce codziennych wyzwań.
dr hab. Katarzyna Ćwirynkało, prof. UWM – Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie Tytuł wystąpienia: Edukacja włączająca – od iluzji do rzeczywistości.
mgr Sława Agata Gęśla – Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 3 w Olsztynie Tytuł wystąpienia: Edukacja włączająca w kontekście współpracy specjalistów poradni psychologiczno pedagogicznej z nauczycielami, specjalistami i innymi pracownikami przedszkoli, szkół i placówek oraz rodzicami.
dr Anna Jelińska – Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 1 w Olsztynie Tytuł wystąpienia: Rola nauczyciela współorganizującego w realizacji procesu kształcenia wśród zróżnicowanej grupy uczniów o indywidualnych potrzebach edukacyjnych.
mgr Danuta Kryszałowicz – Ekspert merytoryczny, Olsztyńskie Centrum Edukacji Nauczycieli Tytuł wystąpienia: Liczy się każde dziecko! Edukacja włączająca w województwie warmińsko-mazurskim (komunikat).
Moderator panelu dyskusyjnego: dr hab. Beata Jachimczak, prof. UAM – Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu Temat panelu: Meandry inkluzji szkolnego bycia – ku edukacji jutra.