Była cisza, a jest głos. AAC w przedszkolu nie tylko w październiku

Była cisza, a jest głos. AAC w przedszkolu nie tylko w październiku

08.10.2019

 

Nauczycielki Ewa Targońska i Beata Kułakowska prowadzą w przedszkolu specjalnym Strategiczną Grupę AAC. Dzieci niemówiące przez kilka godzin dziennie uczą się metod komunikacji alternatywnej i zastosowania ich w praktyce. Z pomocą tabletów - symulatorów mowy robią zakupy, "rozmawiają" z rówieśnikami, grają w gry planszowe. Ostatnio świetnie bawiły się przy grze matematycznej "Jesienny spacer", przygotowanej w całości przez Ewę Targońską. 

W październiku terapeutki intensyfikują działania i częściej pokazują efekty na zewnątrz. W tym roku poprowadzą m.in. wykład o komunikacji zastępczej na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Warmińsko - Mazurskiego. W roku prelegentów wystąpią także przedszkolaki, prezentując swoje umiejętności przed studentami. O swoich doświadczeniach z AAC opowiedzą także ich rodzice. 

Dzięki komunikacji alternatywnej dzieci z dysfunkcją mowy mogą porozumiewać się z otoczeniem, informować o swojej woli czy potrzebach. Co znacznie wspiera ich rozwój intelektualny oraz kompetencji społecznych. Niektóre dzieci podczas nauki AAC "odblokowują się" i zaczynają rozmawiać werbalnie. Każde bez wyjątku może się jednak nauczyć skutecznej komunikacji. 

poprzednia aktualność następna aktualność