Nauka przez zabawę, czyli jesienne impresje projektu Sensosmyki

Nauka przez zabawę, czyli jesienne impresje projektu Sensosmyki

12.10.2021

Autorami Sensosmyków są Anna Wiktor-Stępień i Agnieszka Bugajska, nauczycielki przedszkolne z Poznania. Idea polega na dostarczaniu dzieciom narzędzi i inspiracji będących wstępem do wielozmysłowego poznawania świata w celu lepszej pracy układu nerwowego i szybszego rozwoju mowy. 
 
Projekt na potrzeby ZPE zaadaptowały  Dorota Giak (koordynator), Anna Monkiewicz, Emilia Zaleska, Karolina Cygańska, Magda Lemańska, Mariola Sargalska. Sensoryczną przygodę z uczniami rozpoczęły we wrześniu. Co dokładnie się działo? Koncepcji jest dokładnie tyle ilu wychowawców. 

 

Klasa 1c - Kapelusz Pani Jesieni, Jesienny świecznik.  Dzieci szukały darów jesieni podczas spaceru, zrywały, doświadczały. Zebranym materiałem przyrodniczym ozdabiały kapelusz i talerzyku. .

Klasa 1d - Natura sensorycznym placem zabaw. Uczniowie bawili się w poszukiwaczy jesiennych skarbów. Przygotowali sensoryczną bransoletkę podczas spaceru oraz zamienili zdjęcia w jesienne arcydzieła. 

Klasa 2c - Jesienne powitania. Dzieci uczestniczyły w cyklu zajęć dotykowych, wzrokowych, słuchowych, węchowych z darami jesieni, jesienną muzyką i zapachem lawendy. 

Klasa 3e - Jesienny kącik. Wspólnie zbierali dary jesieni darów jesieni; oglądali książeczki. Jesienna matematyka- przeliczali jesienne skarby, tworzyli zbiory. Malowali liście farbami i odciskali na- Liściem malowane. Malowanie farbami liści zebranych podczas spaceru. Jesienny obraz – odbijanie, obserwacja zachodzących zmian – zmiana koloru z zielonego na kolory jesieni

Klasa 3g - Wirujące liście na wietrze. Malowali tło farbami za pomocą rąk dobierając kolory jesieni. Przyklejali liście zebranew czasie spaceru jesiennego na kartkę.

Tutaj dużo zdjęć z dotychczasowych działań http://www.zpe.olsztyn.pl/gallery/428/sensosmyki Ciąg dalszy nastąpi! 

poprzednia aktualność następna aktualność