BIP
Wspólna praca drogą do wzajemnego zrozumienia
Marzę, planuję, działam - tak nazywa się integracyjny projekt edukacyjny w szkole podstawowej ZPE. Uczniowie ze starszymi kolegami z warsztatów terapii zajęciowej posadzili kwiaty na placu sensorycznym. Teraz podlewają, pielą i dbają o cały ogródek.  czytaj dalej...
Wiosenny Dzień Sportu
W tych zawodach wszyscy zostali zwycięzcami, a najważniejsze okazały się sportowe emocje :-) Dziś (22 maja) młodzież z niepełnosprawnością intelektualną z gimnazjum i SPDP obchodziła coroczne Święto Sportu.  czytaj dalej...

XV Liceum Ogólnokształcące Specjalne


Dla Uczniów z Autyzmem, Sprzężonymi Niepełnosprawnościami Oraz z Upośledzeniem Umysłowym w Stopniu Umiarkowanym Lub Znacznym w Olsztynie

 

 

 


Regulamin rekrutacji

 

Statut Liceum nr XV

 

Podanie do liceum



Gimnazjum powstało 1 WRZEŚNIA 2007 roku. Celem naszej szkoły jest wszechstronna rewalidacja dzieci i młodzieży oraz umożliwienie naszym uczniom zdobycia wiedzy i umiejętności niezbędnych do ukończenia szkoły i podjęcia aktywności ponadgimnazjalnej i społecznej. Chcemy, aby nasi uczniowie mogli uczestniczyć w życiu społecznym oraz na miarę swoich możliwości porozumiewać się z otoczeniem. A świat, którym będą mogli żyć i pracować jak każdy obywatel tego świata.

"By być niezależnym na miarę swych możliwości i z uśmiechem kroczyć przez życie..."



Uczniowie naszej szkoły korzystają z dodatkowych zajęć specjalistycznych:

  • terapia i opieka logopedyczna
  • rehabilitacja ruchowa 
  • terapia Tomatis- stymulacja audio-psycho-lingwistyczna, znajdująca zastosowanie w zaburzeniach głosu i mowy, dysleksji, zaburzeniach koncentracji i trudnościach szkolnych
  • terapia Biofeedback- metoda pozwalająca kontrolować procesy zachodzące w organizmie, uczy panowania nad własnymi reakcjami, pomaga odpowiednio się zrelaksować, a tym samym radzić sobie z trudnymi sytuacjami

inne zajęcia, wynikające z Orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego, m.in. komunikacja alternatywna. Stategie AAC wykorzystujemy codziennie, by umożliwić uczniom jak najbardziej precyzyjne wyrażanie swoich myśli i pragnień. 
zajęcia w bibliotece szkolnej